هادی محمدیان گفت: برخی از هنرمندان ما سال هاست که از آثار خارجی کپی می کنند، چون مسیر انیمیشن در ایران آکادمیک نبوده است. به گزارش سینماخبردر نشست نقد و بررسی انیمیشن «فیلشاه» در هم اندیشی سینما انقلاب، هادی محمدیان، کارگردان اثر عنوان کرد: باید پذیرفت که «فیلشاه» دومین فیلم ماست و ما در مسیر تکامل هستیم و ما را نباید با فیلم های هالیوودی مقایسه کرد. انیمیشن هایی که مثلاً 200 میلیون دلار برای آن ها هزینه می شود و امکان استفاده از ابر سیستم های ناسا را دارند. در دنیا 10 کشور بیشتر نمی توانند انیمیشن سینمایی تولید کنند. لازم است بگویم که فیلم بعدی مان بسیار بهتر از «فیلشاه»  است. ما به دلیل کمبود امکانات در ایران، مجبور شدیم بخشی از کار را در اوکراین انجام دهیم. فیلم را در انگلیس و بعضی کشورهای دیگر اکران کردیم و همه بینندگان ایرانی نبودند.  وی افزود: برخی از هنرمندان ما سال هاست که از آثار خارجی کپی می کنند، چون مسیر انیمیشن در ایران آکادمیک نبوده است. خود من هم از همین مسیر دیدن انیمیشن های خارجی کار را شروع کرده ام و در نتیجه فایل ذهنی ما پر از این انیمیشن هاست. اما در «فیلشاه» کاراکترهایی تولید کردیم که کاملاً جدید هستند. همچنین سعی کردیم کار را به گونه ای بسازیم و دیالوگ ها رو طوری بنویسیم که هم کودکان و هم بزرگسالان مخاطب اثر شوند. محمدیان دادمه داد: متأسفانه اکران های فیلم را از ما گرفتند و وقتی اعتراض کردیم تنها یک اکران به ما دادند. متأسفانه برخی از اعضای تیم انیمیشن کشور قصد دارند از ایران بروند. در این حوزه نه آکادمی داریم و نه حمایتی. اما اتفاقات خوبی در کشور دارد می افتد که پس از آن می توانیم بگوییم صنعت انیمیشن داریم. در ادامه گودرزی، کارشناس سینما عنوان کرد: کودک و نوجوان قشر فراموش شده سینمای ما هستند. دنیای انیمیشن بسیار عظیم و تأثیرگذار است. انیمیشن «فیلشاه» قوی است و روند رو به رشد انیمیشن در ایران را کاملاً احساس می کنم که حاصل اعتماد به جوانان است.  نکته قوت این فیلم، پرداختن به ماجرایی تکراری با رویکردی تازه و جذاب بود. فضای بین عالم انسان ها و حیوانات را در انیمیشن های غربی زیاد می بینیم، ولی در کارهای ایرانی کمتر دیده شده و «فیلشاه» سعی کرده بود به این فضا نزدیک شود. یک جاهایی احساس کردم به داستان اصحاب کهف و منجی گرایی نیز اشاره هایی می شود. انتهای پیام/