اصفهان- دبیر علمی همایش ملی بازی‌های رایانه‌ای  از برگزاری این همایش در تاریخ ۲۷ بهمن ماه در دانشگاه اصفهان خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین منجمی ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناست برگزاری همایش ملی بازی‌هایی رایانه ای، فرصت‌ها و چالش‌ها  در اصفهان اظهار داشت: در دنیای امروز بازی‌های رایانه‌ای در راستای تشخیص و درمان ناهنجاری های جسمی و روانی به ویژه در  ارتباط با کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وی افزود: از سوی دیگر  بازی‌های رایانه‌ای در عمر کوتاه خود تبدیل به صنعت چند ده میلیارد دلاری شده است و بر این اساس کشور ما نیز باید  در زمینه تولید این بازی‌ها در راستای کارآفرینی ، استفاده‌های درمانی و روانشناسی و همچنین  تولید بازیهای جذاب ایرانی در راستای رقابت با بازی‌های سرگرم کننده غربی وارد عمل شود. دبیر علمی علوم فنی همایش ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی بازی‌هایی رایانه‌ای در  تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه در دانشگاه اصفهان تاکید کرد: پس از برگزاری نخستین همایش بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و تهدیدها در بهمن‌ماه ۹۴، ضرورت وجود نهادی که بتواند با جذب سرمایه‌ها و ظرفیت‌ها در منطقه مرکزی کشور تلاش خود را معطوف به تقویت زیرساخت‌های آموزش، پژوهش و کارآفرینی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای کند به خوبی محسوس بود و  بر این اساس مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه اصفهان راه‌اندازی شد. وی ادامه داد: این مرکز در راستای توسعه بسترهای پژوهش در عرصه بازی‌های رایانه‌ای، اقدام به  برگزاری کنفرانس سالانه بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش ها کرده است  و امیدواریم با حمایت از انجام طرح‌های پژوهشی در حوزه بازیهای رایانه‌ای و راه اندازی انجمن علمی گیم، گامی موثر در راستای تقویت این صنعت نوین کشور برداریم. منجمی با بیان اینکه  سخنرانان کلیدی در این همایش حضور دارند که حضور آنها بر غنای علمی همای خواهد افزود، تاکید کرد:  خانم شاکر اهل سوریه  و از دانشگاه  آلبورک دانمارک  از مهمانان این همایش است که زمینه تخصصی وی تولید محتوای رویدادی است.   وی ادامه داد:  مهمان مهم دیگر این همایش نیز آقای  دکتر صحرایی استاد مرکز تحقیقات علوم و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله  است که در زمینه علوم  زیست شناختی و ارتباط با بازی‌های رایانه‌ای به سخنرانی می‌پردازد. در ادامه  این نشست حمید صادقیان عضو کمیته هنر کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت:  دانشکده هنر اصفهان رسالت خود می داند در کنار دانشگاه اصفهان نقش تخصصی خود را در کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای ایفا کند. وی با بیان اینکه تاثیر بازیهای رایانه ای از نظر علمی، پژوهشی و فرهنگی بسیار مهم است، افزود  ارتباط تولید بازی‌های رایانه‌ای با تکنولوژی، هنر و جلوه های ویژه موجب می شود دانشگاه هنر تا حد امکان  برای برگزاری این کنفرانس از دانشگاه اصفهان حمایت و پشتیبانی کند. عضو کمیته هنر کنفرانس ملی بازی‌های  تاکید کرد: در راستای راه اندازی رشته  بازی های رایانه ای  نیز از توانمندی های دانشگاه هنر استفاده می‌شود و  بر این اساس در راستای برنامه‌ریزی  سرفصل های درسی مرتبط با طراحی و هنر با مرکز تخصصی بازی های رایانه ای همکاری داریم.