به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری یو پی آی، این محققان توانستند توالی ژنتیکی مرتبط با موفقیت‌های تحصیلی را شناسایی کنند، سپس با استفاده از اطلاعات به دست آمده در یک تحقیق دیگر، امتیاز ژنتیکی مرتبط با موفقیت تحصیلی هریک از پنج هزار و 525 داوطلب آن تحقیقات را محاسبه کردند.پس از مقایسه این امتیازها با توانایی خواندن داوطلبان مورد مطالعه که بین 14 تا 17 سال سن داشتند،‌ به این نتیجه رسیدند که تغییرات ژنتیکی موجب تغییر پنج درصدی در توانایی خواندن می‌شود. با وجود این که پنج درصد اختلاف میزان اندکی به نظر می‌آید، اما مطالعات پیشین نشان می‌دهد تفاوت‌های عمومی بین کودکان، تنها موجب بروز یک درصد اختلاف در مهارت خواندن آن‌ها می‌شود. ارزش امتیازات ژنتیکی در این است که امکان پیشگویی خطرات ژنتیکی را برای هر شخص فراهم می‌کنند.این تحقیقات نقطه شروع بسیار مهمی برای کشف تفاوت‌های ژنتیکی در توانایی خواندن با استفاده از امتیاز ژنتیکی است. برای مثال این امتیازها امکان مطالعه بر آثار جهش‌های ژنتیکی بر بروز اختلال در توانایی خواندن و نحوه واکنش کودکان به تدابیر درمانی مختلف را فراهم می‌کند. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Scientific Studies منتشر شده است. علمی (6)**9259مترجم: سپیده علی کاشانی* انتشار: زهره محتشمی پور انتهای پیام /*