به گزارش گروه علمی ایرنا از پایگاه خبری اسوشیتدپرس، هدف محققان از این مطالعه که با استفاده از مدل های محاسباتی انجام شده است، درک بهتر ارتباط بین مسیرهای سوخت و ساز است که در محیط هایی با اسیدیته های مختلف به کار گرفته می شوند و نشان دهنده مکانیزم های مورد استفاده سرطان برای بقا در محیط های اسیدی است. در مرحله بعدی محققان به بررسی میزان اسیدیته درون سلول ها پرداختند تا راهکارهایی را برای بهبود اثر روش های درمانی متداول بیابند. محققان معتقدند از آنجا که در مرحله گسترش سرطان، آنزیم های متابولیک درون محیط های اسیدی بین سلولی عمل می کنند، این مولکول ها یک هدف مناسب برای روش های درمانی سرطان هستند. با استفاده از این روش تا کنون 5 هدف بالقوه برای درمان سرطان سینه در آزمایشگاه شناسایی شده است. برای انجام این تحقیقات، اطلاعات به دست آمده از آزمایشات بیوشیمیایی و بانک های اطلاعاتی مربوط به توصیف ژن های سلول های سرطانی مورد بررسی قرار گرفت و با استفاده از این اطلاعات یک مدل محاسباتی برای مطالعه نحوه تاثیر میزان اسیدیته بر فعالیت حدود 2000 آنزیم متابولیک توسعه یافت. با وجود این که بخش عمده این تحقیقات نظری است، محققان بر این باورند که برخی از این اهداف آماده آزمایشات جانوری و ورود به مرحله آزمایشات مقدماتی هستند. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.علمی (6)**9259*2017 انتهای پیام /*