به گزارش جام نیوز، در کتاب شریف اصول کافی از امام صادق علیه السلام روایت شده است که فرمود: لَوْ أَنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ وَحْدَهُ لَا شـَرِيـكَ لَهُ وَ أَقـَامـُوا الصَّلَاةَ وَ آتـَوُا الزَّكَاةَ وَ حَجُّوا الْبَيْتَ وَ صَامُوا شَهْرَ رَمَضَانَ ثُمَّ قَالُوا لِشَيْءٍ صَنَعَهُ اللَّهُ أَوْ صَنَعَهُ رَسُولُ اللَّهِ ص أَلَّا صَنَعَ خِلَافَ الَّذِى صَنَعَ أَوْ وَجَدُوا ذَلِكَ فِى قُلُوبِهِمْ لَكَانُوا بِذَلِكَ مُشْرِكِينَ ثُمَّ تَلَا هَذِهِ الْآيَةَ فَلا وَ رَبِّكَ لا يُؤْمِنُونَ حَتّى يـُحـَكِّمـُوكَ فـِيـمـا شـَجـَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لا يَجِدُوا فِى أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمّا قَضَيْتَ وَ يُسَلِّمُوا تَسْلِيماً ثُمَّ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع عَلَيْكُمْ بِالتَّسْلِيمِ. (اصول كافى جلد 2 صفحه 235 روايت 2) اگر مردمى خداى يگانه بى شريك را عبادت كنند و نماز گـزارنـد و زكـاة دهـنـد و حـج خـانه خدا بجا آرند و ماه رمضان را روزه دارند، و پس از همه ايـنـهـا نـسبت به چيزى [حکم یا عملی] كه خدا يا رسولش كرده بگويند: چرا بر خلاف اين نكرد؟ يا اين مـعـنـى را در دل خـود احـسـاس كنند (بى آنكه به زبان آورند) به همين سبب مشرك می‌باشند، سپس اين آيه را تلاوت فرمود: (نه، به پروردگارت سوگند، ايمان ندارند تا ترا در اخـتـلافـات خـويـش حـاكـم كـنـنـد، سـپـس در دلهـاى خـويـش ‍ از آنـچـه حـكـم كـرده ئى مـلال و گـرفـتـگـى نـيابند و بى چون و چرا گردن نساء/65) سپس امام صادق عليه السلام فرمود: بر شما باد به تسليم . در این آیه‌ای که امام صادق علیه السلام آن را بیان کردند خداوند می‌فرماید: «فَلا وَ رَبِّكَ لا يُؤْمِنُونَ حَتّى يـُحـَكِّمـُوكَ فـِيـمـا شـَجـَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لا يَجِدُوا فِى أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمّا قَضَيْتَ وَ يُسَلِّمُوا تَسْلِيماً» «نه، به پروردگارت سوگند، ايمان ندارند تا ترا در اخـتـلافـات خـويـش حـاكـم كـنـنـد، سـپـس در دلهـاى خـويـش ‍ از آنـچـه حـكـم كـرده ئى مـلال و گـرفـتـگـى نـيابند و بى چون و چرا گردن» یعنی ایمان واقعی منوط به تسلیم شدن کامل در مقابل پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم شده است. همانطور که امام صادق علیه السلام نیز در روایت اشاره فرمودند، این حکم شامل اهل بیت علیهم السلام هم می‌شود چرا که ایشان به فرموده پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم جانشینان به حق ایشان می‌باشند و حکم و بیاناتشان همان حکم پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را دارد. بنابراین ما شیعیان باید تلاش کنیم تا تمام دستورات ایشان را بدون هرگونه ناراحتی و با تمام وجودمان بپذیریم اگر چه ظاهرا به ضرر دنیا و خوشی‌های دنیایی ما باشد تا بدین وسیله هم به این دستور قرآنی عمل کرده باشیم و هم از شرک ولو خفی و پلیدی‌های آن در امان باشیم.