ساعت: 16:12 منتشر شده در مورخ: 1396/03/10 شناسه خبر: 1117781 بازیگر و کارگردان هرمزگانی اظهار کرد: هنر تئاتر در هرمزگان در حال تغییر رویکرد است تا با نگاهی امروزی مفاهیم را بررسی کند لذا متولیان فرهنگ و هنر استان زیرساخت های لازم را جهت هر چه بهتر شدن اجراها فراهم کند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده ؛ نمایش تئاتر همه دختولوک های منم تئاتری از گروه تارس و به کارگردانی گلنسا زارعی در پلاتو آفتاب به روی صحنه رفت.     بهروز عباسی بازیگر و کارگردان هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده در خصوص نمایش «همه دختولوک ها منم» ؛ افزود: گلنسا زارعی کارگردان نمایش تئاتر «همه دختولوک ها منم»در این نمایشنامه مفهوم عشق و خیانت را در کنار هم قرار داده است و بسیار تلاش کرده که وضعیت خاکستری خاصی را برای شخصیت ها در نظرر بگیرد که در برخی صحنه ها موفق تر عمل کرده بود.   وی در ادامه بیان کرد: استفاده به جا از قسمت هایی از کتاب "نویل گریک" برای شخصیت های ساکن بندرعباس که همگی مشغول فعالیت بازیگری هستند و رویای موفق شدن را دارند یکی از امتیازات نمایش نامه به حساب می آید.   عباسی گفت: نویسندگی به قولی "عرق ریزی روح" است و گلنسا زارعی چند سالی است که نشان داده به صورت جدی می خواهد خود را به عنوان یک نمایشنامهه نویس به جامعه هنر کشور معرفی کند.   کارگردان و بازیگر هرمزگانی تصریح کرد: بیشتر اتفاقات نمایش در خانه چند دانشجوی بازیگری رخ می دهد،فضای سفید و در عین حال کاربردی اشیاء انتخاب خوبی بود،طراحی مناسب دست کارگردان را برای طراحی میزان سن باز گذاشته بود.   وی اضافه کرد: صحنه حسی و تاثیرگذار "رنگ زدن اتاق خواب"که با جنون انجام می شد به خوبی وحدت بین طراحی،کارگردانی و بازیگری را در جلوی صحنه به مخاطب نشان می داد.   عباسی به ضعف های کارگردانی این نمایش اشاره کرد و افزود: از ضعف های کارگردانی می توان به صحنه "مرگ شیوا"اشاره کرد،انتخاب نامناسب برای پایان نمایشش نامه در کارگردانی هم تاثیر خود را گذاشته بود و شاید بهتر بود گلنسا زارعی خودش در این اثر بازی نمی کرد و انرژی خود را صرف کارگردانی و بازیگردانی می کرد. کارگردان هرمزگانی با بیان اینکه وضعیت بازیگری در این اثر در دو جنس تعریف می شود ؛خاطر نشان کرد: با توجه به این که در این استان شکل بازی رئالیستی آموزش داده نمی شود و در کل کمتر اثر واقع گرایی به روی صحنه می رود.   وی در ادامه اظهار کرد: بازیگران در این نمایش به شدت سردرگم هستند،در برخی از صحنه ها بسیار خوب و روان بازی می کنند مثل صحنه ورود زن از میناب و ضبط رادیو کتاب و اما در برخی از صحنه ها بازیگری شکل "غلوشده" ای به خود می گیردمثل صحنه عاشقانه زن و مرد در میناب است.   بازیگر هرمزگانی بیان کرد: بازیگران باید خود را با مفهوم اجتماعی و امروزی اثر هماهنگ می کردند ولی در قالب تجربه های قبلی خود گیر افتاده بودند،اما همان طور کهه اشاره شد در قسمت هایی از اثر با بازی های درخشانی روبرو می شدیم و در قسمت های دیگر وضعیت کاملا برعکس می شد.   عباسی با بیان اینکه هنر تئاتر در هرمزگان در حال تغییر رویکرد است ؛خاطر نشان کرد: هنر تئاتر هرمزگان قصد دارد با نگاهی امروزی مفاهیم را بررسی کند،امیدوارم اداره کل فرهنگ و هنر به جهان بینی مستقل هنرمند احترام بگذارد و بدون دخالت فقط زیرساخت های لازم را جهت هر چه بهتر شدن اجراها فراهم کند.   انتهای پیام/