کد خبر: 3904
منتشر شده در جمعه, 27 اسفند 1395 20:50
با این وجود هنوز هم تعداد افرادی که رایانههای شخصی یا همان PC را برای بازی انتخاب میکنند، بیشتر از دارندگان کنسولهایی مانند پلی استیشن و Xbox است. بر اساس نموداری که Statista منتشر کرده است و طبق برآوردی که در کنفرانس توسعهدهندگان بازی در ماه ژانویه انجام شد، ۵۳ درصد از ۴۵۰۰ توسعهدهنده بازی...
با این وجود هنوز هم تعداد افرادی که رایانههای شخصی یا همان PC را برای بازی انتخاب میکنند، بیشتر از دارندگان کنسولهایی مانند پلی استیشن و Xbox است. بر اساس نموداری که Statista منتشر کرده است و طبق برآوردی که در کنفرانس توسعهدهندگان بازی در ماه ژانویه انجام شد، ۵۳ درصد از ۴۵۰۰ توسعهدهنده بازی اعلام کردهاند که در حال توسعه بازی برای رایانههای شخصی (ویندوز و مک) هستند، از ۵۲ درصد باقیمانده ۲۷ درصد توسعهدهنده بازی برای PS4 و ۲۲ درصد توسعهدهنده بازیهای Xbox One و ۳ درصد باقیمانده هم بقیه ابزارها را پشتیبانی میکنند. البته این نکته عجیب نیست که بسیاری از این افراد توسعهدهندگان مستقل هستند و موانع کم و ظرفیتهای بسیار بالایی که در راه توسعه بازی برای پلتفرم PC وجود دارد، این دستگاهها را برای توسعهدهندگان به انتخاب مناسبتری تبدیل کرده است. بازار PCها هم سعی دارد از این موقعیت استقبال کند و ژانرهای مختلف از بازیهای عجیب و غریب تا کمدی یا بازیهایی با مراحل سخت را هر چه بیشتر افزایش دهد. اما آمار مهمترین پلتفرمهای گیمینگ در سال ۲۰۱۷ نشان میدهد، پلتفرم موبایل و تبلت توانسته در رتبه دوم پس از PC و بالاتر از کنسولهای نسل هشتم و هدستهای واقعیت مجازی قرار بگیرد. با توجه به افزایش روزافزون جامعه کاربری گوشیهای هوشمند و همینطور وجود توسعهدهندگان مختلف، عجیب نیست که بازی به یکی از کاربردهای اصلی گوشیهای هوشمند و تبلتها تبدیل شود.
نوشتن دیدگاه