علی نادعلی زاده روز دوشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه الکامپ24 در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: اغلب افرادی که در حال حاضر در این حوزه فعال هستند، آموزش های کلاسیک دانشگاهی را فرا نگرفته اند و صرفا برحسب علاقه وارد این حوزه شده و مطالب مورد نیاز را به صورت تجربی آموخته اند. وی ادامه داد: البته برخی از مهندسان رایانه یا متخصصان گرافیکی وارد این حوزه شده اند که این روند برای موفقیت در حوزه بازی ها کافی نیست و باید تغییر کند.نادعلی زاده همچنین بر لزوم ایجاد زیرساخت مورد نیاز توسط دولت تاکید کرد و گفت: با ایجاد زیرساخت و ارائه آموزش های لازم، می توان زمینه توسعه هرچه بیشتر بازی ها را فراهم کرد. **موفقیت در تولید بازی های موبایلی ایرانی وی با اشاره به توفیق برخی فعالان ایرانی در تولید بازی های موبایلی گفت: برخی از شرکت هایی که در زمینه بازی های موبایلی فعال هستند، توانسته اند محصولی تولید کنند که رضایت شهروندان را بدست آورد.نادعلی زاده همچنین گفت: هرچند بازی های رایانه ای موبایلی رایگان ارائه می شود اما مدل های درآمدزا نیز در نظر گرفته شده تا فعالان این حوزه به درآمدهای مناسب دست پیدا کنند.وی افزود: در سال های اخیر رشد خوبی در حوزه بازی های موبایلی داشته ایم. در ابتدا برخی امید نداشتند که از این فضا بتوان کسب درآمد کرد که این موضوع هم محقق شده و برخی از شرکت ها در حال درآمدزایی هستند.به گفته این فعال بازی سازی رایانه ای، برخی بازی های رایانه ای تولید شده در کشور 5 میلیون تا 10 میلیون کاربر دارند که ابن نوع بازی ها باید افزایش یابد.وی خاطرنشان کرد: هرچند برای جمعیت 80 میلیونی ایران این تعداد کم است اما نشان می دهد که ما مسیر مناسبی را طی کردیم و لازم است با شتاب بیشتر این راه را بپیماییم. **کندی رشد در عرصه بازی های کامپیوتر شخصینادعلی زاده همچنین با بیان این که در تولید بازی های کامپیوتری شخصی خیلی رشد نکرده ایم، عرضه بازی های خارجی با قیمت های بسیار ارزان را از مهمترین علل عدم موفقیت شرکت های ایرانی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر اکثر بازی هایی که روی کامپیوترهای شخصی استفاده می شوند، خارجی هستند.وی یکی دیگر از دلایل کندی رشد در این زمینه را رعایت نشدن حق کپی رایت در کشور دانست و گفت: اکثر تیم های ایرانی که در این زمینه تلاش کردند به موفقیتی دست نیافته اند؛ هر چند ظرفیت تولید بازی های کامپیوتر شخصی در کشور وجود دارد اما فضا برای کار نیست و شرکت های داخلی برای فروش محصولات خود مشکل دارند. **ظرفیت هایی برای ورود به بازارهای خارجی وی در عین حال برخی از شرکت ها را برای ورود به بازارهای خارجی توانمند توصیف کرد و با یاداوری اهمیت لحاظ سلایق کاربران در کشورهای خارجی گفت: با در نظر گرفتن این موضوع می توان فروش خوبی از بازی های ایرانی در سایر کشورها داشت.وی اظهار امیدواری کرد که تا 2 یا 3 سال آینده تعدادی از شرکت های ایرانی موفق به عرضه تولیدات خود در بازارهای خارجی شوند.بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک ( الکامپ 24 ) از 6 مرداد ماه کار خود را آغاز کرده و تا 9 مرداد به کار خود ادامه می دهد.الکام گیمز یکی از بخش های نمایشگاه الکامپ 24 است که بیش از 30 بازی ساز در این مجموعه حضور دارند و محصولات خود را معرفی می کنند. علمی 1201 **2017 انتهای پیام /*