به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا خسرو معصومی عصر شنبه در نشست خبری فیلم سینمایی کار کثیف در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفت: اشکال طولانی بودن فیلم های سینمایی به من برنمی گردد بلکه به تماشاچیانی برمی گردد که دسته خاصی از فیلم ها را دوست دارد، اینگونه تماشاچی تربیت کرده ایم.وی که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت سخن می گفت، اضافه کرد: مشکل ما این است که وقتی فیلم کار کثیف را به مدت دو ساعت تولید می کنم، استرس تماشاچی را داریم که آیا این فیلم را دوست خواهد داشت یا نه که البته دوست ندارد.وی تصریح کرد: فیلم های سینمایی کوتاه را از سرتان بیرون کنید، چون این فیلم ها مربوط به نمایش دهنده هاست که اگر فیلم 90 دقیقه ای پخش کنند، یک سانس هم اضافه می کنند.وقتی کیارستمی طعم گیلاس را ساخت و ارشادی در مقابل سینمای آفریقای با تماشاچیان گفت و گو کرد، اکثرا گفتند این فیلم بی ارزش است ولی وقتی این فیلم در کن پخش شد تماشاچیان یک ربع دست زدند.معصومی با بیان این که 15 دقیقه ای از فیلم 126 دقیقه ای خود را برای خسته نشده تماشاچی کوتاه کرده، اظهار داشت: من مدت زمان طولانی را در فیلم دوست دارم ولی اتفاقی دیگر در این فیلم افتاده که بعدا خواهید دید. ** پدرام شریفی یکی از بهترین های آینده سینماستنویسنده فیلم کار کثیف از پدرام شریفی به عنوان یکی از بهترین های آینده سینما یاد کرد و گفت: تاکنون ندیدم بازیگری ساعت 2 نیمه شب در اطاق مرا بزند و از اضطراب خود درباره پلانی که قرار است بازی کند، سخن بگوید.تهیه کننده فیلم کار کثیف درباره حساسیت برخی افراد برای ساختن این فیلم گفت: بعد از ساخت تابو به یکی از دوستان گفتم می خواهم فیلمی درباره یک عرق فروش بسازم و او گفت به سراغ این کار نرو چون خط قرمز است.قبل از نوشتن فیلمنامه با یک عرق فروش گفت و گو کردم و جزئیات و ویژگی های آن را پرسیدم ولی حتی زمانی که همسرم متوجه این مساله شد به من گفت برو دفتر بگیر و آنجا صحبت کن.! طبیعی است که بسیاری افراد در این زمینه حساسیت داشته باشند. ** از لهجه در فیلم تنفر دارممعصومی در پاسخ به خبرنگاری که علت لهجه نداشتن بازیگران در شهرهای شمال را پرسیده بود، گفت: من از این که در فیلم بازیگران لهجه داشته باشند متنفرم و لذا دوست ندارم فرهاد (پدرام شریفی) ادای مازندرانی ها را درآورد.سینمای ما باید به سمت بین المللی شدن و بازار فروش پیدا کند. ** همکاری کارگردان و تدوینگرحسین زندباف تدوینگر فیلم کار کثیف گفت: زمانی که با کارگردان در فیلم های صد ثانیه ای همکاری می کردیم، مرا به یاد گذشته های دور انداخت که کارگردان و تدوینگر با هم کار می کردند ولی حالا کارگردان فیلم را می سازد و بعد به تدوینگر می دهد. اگر امروز هم کارگردان در کنار تدوینگر کار خود را انجام دهد اتفاقات خوبی خواهد افتاد. ** ریتم فیلم در نوع کارگردانی شکل می گیردزندباف گفت: درمورد ریتم فیلم باید بگویم دچارچندگانگی هستیم. ریتم در فیلمنامه و نوع کارگردانی باید شکل بگیرد و در هنگام تدوین بهتر یا اصلاح شود. اگر قصه در بعضی از بخش های فیلم کم یا زیاد است، ویراستار باید آن را اصلاح کند نه تدوینگر ولی در سینما از تدوینگر انتظار است که قصه فیلم را نیز اصلاح کند.در این نشست خبری علاوه برخسرو معصومی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان ، تدوینگر، صداگذار، دستیار کارگردان و برنامه ریز، صدابردار و همچنین پدرام شریفی، الهام نامی، پیام احمدی نیا، مهران نائل و سام ولی پور به عنوان بازیگران این فیلم حضور داشتند. فراهنگ**1003** 1823 خبرنگار: محمدرضا جعفرملک ** انتشار: طاهره نبی اللهی انتهای پیام /*