کد خبر: 18032
منتشر شده در جمعه, 10 شهریور 1396 04:48
راهاندازی وبسایت گرافیستهای برتر برگزیدگان بهاری گرافیک آگهیهای روزنامهها را بشناسیم یازدهمین دوره جشنواره انتخاب آگهیهای برتر روزنامههای سراسر کشور مرکز توسعه ارتباطات و آگهیهای روزنامه همشهری یازدهمین دوره جشنواره انتخاب آگهیهای برتر روزنامههای سراسر کشور مرکز توسعه ارتباطات و آگهیهای...
راهاندازی وبسایت گرافیستهای برتر
برگزیدگان بهاری گرافیک آگهیهای روزنامهها را بشناسیم
یازدهمین دوره جشنواره انتخاب آگهیهای برتر روزنامههای سراسر کشور
مرکز توسعه ارتباطات و آگهیهای روزنامه همشهری
یازدهمین دوره جشنواره انتخاب آگهیهای برتر روزنامههای سراسر کشور
مرکز توسعه ارتباطات و آگهیهای روزنامه همشهری
یازدهمین دوره جشنواره انتخاب آگهیهای برتر روزنامههای سراسر کشور
مرکز توسعه ارتباطات و آگهیهای روزنامه همشهری
به گزارش خبرنگار همشهري آنلاين، جشنواره انتخاب آگهيهاي برتر روزنامههاي سراسر كشور كه از پائيز 1393 كليد خورده، تا كنون 43 اثر برگزيده متعلق به 36 گرافيست برتر يا شايسته تقدير را به خود شناخته است.
مركز توسعه ارتباطات و آگهيهاي روزنامه همشهري در پايان هر سال، برگزيدگان اين جشنواره را در مراسمي و دور يك ميز مخصوص برندگان گرد هم ميآورد.
استاد محسن ميرزايي از مسئولان مركز توسعه ارتباطات و آگهيهاي روزنامه همشهري در آئين معرفي و تقدير از پديدآورندگان برتر بهار 96، از راهاندازي وبسايتي ويژه معرفي آثار برگزيده و زندگينامه پديدآورندگان آنها خبر داد و تأكيد كرد اين وب سايت در راستاي حرفهاي و علميتر پرداختن به حوزه گرافيك آگهيهاي روزنامهها و دستاندركاران آن فعاليت خواهد كرد.
طراح اولين كمپين تبليغاتي علمي ايران، به ارزيابي بازتاب جشنواره انتخاب آگهیهای برتر روزنامههای سراسر کشور در ميان گرافیستها و تأثير آن در زمينه افزايش سفارشهايي كه به برگزيدگان جشنواره ارجاع ميشود، پرداخت؛ كه بازتاب اين جشنواره در ميان اهالي گرافيك از سوي برگزيدگان جشنواره مورد تاكيد قرار گرفت.
مستانه قاسمپور از برگزيدگان اين دوره جشنواره، از انگيزهبخش بودن جشنواره صحبت كرد و آن فرصتي براي «ديده شدن» آثار خود و تقويت رزومه كاري و حرفهاي برگزيدگان دانست.
ميرزايي در ادامه سخنانش ابراز اميدواري كرد: نيروهايي كه به عنوان نويسنده متن (copywriter) در آژانسهاي تبليغاتي فعاليت ميكنند علاوه بر اينكه از ميان افراد داراي قابليتهاي لازم انتخاب شوند، به جايگاه واقعي خود نيز دست پيدا كنند.
نقش نويسندگان متن در آژانسهاي تبليغاتي يكي از محورهاي اصلي بود كه اساتيد و برگزيدگان حاضر در يازدهمين دوره جشنواره انتخاب آگهیهای برتر روزنامههای سراسر کشور بر آن تأكيد داشتند.
محسن ميرزايي در اين باره گفت: «آژانسهاي تبليغاتي در گذشته، نويسنده متن را از ميان بهترين نويسندگان كوتاهنويس در راديو، تلويزيون و روزنامهها انتخاب ميكردند و نيمي از درآمد ماهانه آژانس به عنوان حقوق نويسنده در نظر گرفته ميشد؛ چون نقش آنها كليدي بود».
سامان مشتاقيان مدير شركت تبليغاتي «آدرس» كه در اين آئين شركت كرده بود، در پاسخ به سوال استاد ميرزايي مبني بر سازو كار نوشتن متن در اين شركت تبليغاتي، توضيح داد: يك اتاق فكر در شركت تبليغاتي فعال است كه همه نيروهاي آتليه در آن حضور پيدا ميكنند و در ايدهپردازي مشاركت داده ميشوند. به اين ترتيب سعي ميكنيم آتشفشان ايده پديد آوريم و سپس دست به انتخاب ميزنيم. فردي كه به عنوان نويسنده متن انتخاب كردهايم نيز داراي تحصيلات آكادميك در رشته گرافيك است و در كنار آن مطالعه آزاد در حوزه ادبيات نيز دارد. مجموعه اين توانمنديها در كنار ذهن فعال و زنده، ميتواند كار را پيش ببرد.
وي ابراز عقيده كرد، تحصيلات دانشگاهي در حوزه ادبيات كلاسيك چندان در زمينه نويسندگي متن در آژانسهاي تبليغاتي كارساز نيست.
امير صحافنيا از برگزيدگان اين دوره جشنواره نيز تاكيد كرد كه پايه همه كارها در آژانس تبليغاتي كه مشغول است، از خلق استراتژي در اتاق استراتژي شروع ميشود.
مستانه قاسمپور كه در «شبكه آفتاب» فعاليت ميكند نيز با بيان اينكه در حال حاضر نويسندگي متن در آژانسهاي تبليغاتي داراي يك جايگاه مشخص است، گفت: در شبكه آفتاب، ايدهها در كارگاه خلاقيت مطرح ميشود و با تائيد مدير هنري، به مرحله اجرا ميرسد.
ابراهيم حقيقي عضو هيئت داوران نيز در ادامه اظهارنظر اين برگزيده جشنواره، ديدگاهها درباره نويسندگان متن را تكميل كرد و گفت: نويسندگان متن در آژانسهاي تبليغاتي مظلوم واقع شدهاند، هر چند از ميان افراد شناختهشده انتخاب ميشوند. اما به نظر ميرسد آنچه براي يك نويسنده متن آگهي لازم است، اين است كه علاوه بر خلاقيت، استراتژي داشته باشد.
يونس شكرخواه عضو هيئت علمي دانشگاه تهران نيز اظهار داشت: نوسنده متن در دنيا بالاترين حقوق را در آژانسهاي تبليغاتي دريافت ميكنند؛ چون بايد واژه تحويل دهند و خلق نهایی مفهوم محوری به دست او صورت ميگيرد.
امرالله فرهادی عضو هيئت داوران درباره روند بررسي داوران و چگونگي پي بردن به اينكه آگهيهاي مورد بررسي، كپيكاري نيستند، توضيحاتي ارائه داد و دكتر شكرخواه در ارائه توضيحات تكميلي، گفت: ايدهها درباره پديدهها نظير كشمكش، جنگ، گرسنگي و ... ممكن است به هم شبيه باشند چون ناخوادآگاه با دنياي وب، دنيا بصريتر شده است و طراحان نميتوانند خود را از جهان منتزع كنند؛ در اين بين ممكن است الهماني را در نظر بگيرند كه هزاران بار آنرا ديده باشند.
دكتر حسن نمكدوست تهراني نيز در اين باره گفت: يكي از چالشهاي اصليمان اين است كه چگونه آشنا را نو كنيم و نو را آشنا كنيم. اگر يك طرح تبليغاتي، چيزي كه آشنا است را برايمان نو ميكند، كپي نيست اما اگر يك طرح تبليغاتي، آشنايي را برايمان آشنا بيان كند، كپيكاري محسوب ميشود.
در خاتمه، سه طراح برتر آگهيهاي روزنامهها در بهار 96 تقدير شدند و يك طرح از سوي هيئت داوران به عنوان طرح شايسته تقدير معرفي شد. مستانه قاسمپور، سام مشاور و امير صحافنيا به ترتيب به عنوان سه طراح برتر آگهيهاي روزنامهها در بهار 96 شناخته شدند و طرح مربوط به محمدحسن غياثوند به عنوان شايسته تقدير معرفي و با اهداي لوح و جايزه كه با حضور استاد محسن ميرزايي از مسئولان مركز توسعه ارتباطات و آگهيهاي روزنامه همشهري و اعضاي هيئت داوران صورت گرفت، تقدير شدند.
داوري طرحهاي مربوط به آگهيهاي منتشر شده در 68 روزنامه سراسري توسط مركز توسعه ارتباطات و آگهيهاي روزنامه همشهري با حضور کامران کاتوزیان، یونس شکرخواه، حسن نمکدوست، امرالله فرهادی و ابراهیم حقیقی به عنوان اعضاي هیات داوران صورت ميگيرد.
نوشتن دیدگاه