فیلم سینمایی قصیده گاو سفید با پرداختن به یک حکم اعدامِ اشتباه توسط یک قاضی دادگاه می توانست به فیلمی جذاب و موثر در جشنواره سی و هشتم تبدیل شود اما متاسفانه با پرداختی نامناسب در فرم و روایت نتوانسته است به اثری چالش برانگیز تبدیل شود.  اگرچه باید توجه داشت که فیلمساز تلاش کرده است تا با ریتم و ضرباهنگی غیر هیجانی و بازی هایی به دور از تکلف از ایجاد هیجان کاذب در مخاطب جلوگیری نماید و این مهم اگر به درستی هدایت می شد از اتفاقات بسیار مثبت فیلم قلمداد می گردید اما این اتفاق نمی افتد و متاسفانه فیلمساز در این مسیر از ان سوی پشت بام غلط خورده است و روح اثر در ایجاد ارتباط منطقی با مخاطب خود دچار ضعف و لکنت شده است. نماهای تخت، بدون پرسپکتیو و ریتم کند فیلم در پیشبرد روایت داستان سبب شده است تا بیش از حد لازم بر سردی اثر بیافزاید و در لحظاتی ریسمان ارتباطی عناصر فیلم از هم گسیخته شود.قصیده گاو سفید بن مایه رسیدن به یک اثر خوب را دارد و شاید با نگاهی دوباره در تدوین و حذف برخی نماهای اضافی و ایجاد ضرباهنگی کنش مند در فیلم بتوان قدری از  کاستی های آن را جبران نمود. صناعی ها در مقام کارگردان اثر اگرچه تلاشی آگاهانه در جهت ساخت فیلمی به دور از هیاهوهای کاذب داشته است و در لحظاتی نیز در رسیدن به این مهم موفق عمل کرده است اما نباید فراموش کند که این تلاش نباید منجر به ایجاد رخوت در فیلم و از دست دادن مخاطب خود را به همراه داشته باشد. در بازیگری اما قصیده گاو سفید از یک هوشمندی در هدایت بازیگر برخوردار است و کارگردان به خوبی توانسته است بازیگران فیلم را در رسیدن به نقش رهنمون سازد این هوشمندی در دریافت صحیح نقش را به ویژه می توان در بازی علیرضا ثانی فر متهم نقش قاضی در فیلم مشاهده کرد که با یک بازی  حساب شده و با تحلیل به لایه های درونی کاراکتر نزدیک گردیده است. البته فیلم از کاراکترهایی بدون پرداخت و پس زمینه هایِ موثر نیز رنج می برد که از جمله می توان به کاراکتر پسر قاضی و مرگ کاملا غیر منطقی آن اشاره کرد که حذف آن نه تنها لطمه ای به اثر وارد نمی کرد بلکه باعث می شد پرسش های بی پاسخ در مورد آن نیز در ذهن مخاطب ایجاد نگردد. در پایان باید گفت قصیده گاو سفید فیلم قابل تاملی است که قصه آن از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و فیلمساز نیز به خوبی توانسته است روایت اثر خود را از قرار گرفتن در مسیر خطوط قرمز نجات داده و بیشتر به جنبه های انسانی تاکید کند تا حاشیه هایی که فیلم را به جنجال بکشد.