کد خبر: 6173
منتشر شده در شنبه, 12 فروردين 1396 19:33
به گزارش ایرنا، در یادداشت سیدسلمان سامانی که روز شنبه در کانال تلگرامی وی منتشر شد آمده است: 'بسم الله الرحمن الرحیم١- با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در بیست و دوم بهمن ماه 1357، رفراندوم محتوا و شکل حکومت در دهم و یازدهم فروردین 1358 برگزار و یک روز بعد، در دوازدهم فروردین نتایج این رفراندوم...
به گزارش ایرنا، در یادداشت سیدسلمان سامانی که روز شنبه در کانال تلگرامی وی منتشر شد آمده است: 'بسم الله الرحمن الرحیم١- با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در بیست و دوم بهمن ماه 1357، رفراندوم محتوا و شکل حکومت در دهم و یازدهم فروردین 1358 برگزار و یک روز بعد، در دوازدهم فروردین نتایج این رفراندوم اعلام شد.٢- طبق اعلامیه دولت موقت، در این رفراندم تاریخی ٢٠ میلیون و ٢٨٨ هزار نفر به زدودن و حذف سلطنت و تأسیس جمهوری اسلامی رأی «آری» و ٢٤١هزار تن به آن «نه»داده بودند.٣- بدین سان با رأی قاطع ٩٨،٢ درصد شرکت کنندگان، نظام مقدس جمهوری اسلامی (نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش) نام گرفت و 12 فروردین به عنوان روز جمهوری اسلامی تعیین شد.٤- اساساً یوم الله دوازده فروردین «هنگامۀ تجلّی وعدۀ الهی پیروزی مستضعفین بر مستکبرین» و «لحظۀ ظهور شخصیت واقعی ملّت ایران» است.٥- در این روز، نظام سیاسی بی بدیلی شکل گرفت که سه پایۀ اصلی آن «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بوده است. این سه گانه نمایانگر آرمانهای تاریخی ملت و نشانگر ارادۀ عمومی جامعه بوده و در ذات خود، «جامعیت»، «عمومیت» و «زمینۀ تاریخی ریشه دار» دارد.٦- از منظر سرآمد و شارحان اصلی جمهوری اسلامی، در مفصل بندی ایده آل تاریخی «جمهوری اسلامی»، واژۀ جمهوری فرم یا شکل حکومت را و کلمه اسلامی، ماهیت و محتوای حکومت را تعیین میکند.٧- این ترکیب بندی، حاکی از تفاوت ماهوی و ساختاری نظام جمهوری اسلامی از هر نوع نظام سیاسی دیگر، از حیث «دغدغه، غایت، وسیله و نتیجه» است.٨- بدین ترتیب، منظومۀ «هست ها و نیست ها» و «بایدها و نبایدها» در نظام جمهوری اسلامی، یک انشای انتزاعی محض و اقتباسی نیست بلکه نوعی خارجیّت بخشیدن به «روح، آگاهی و واقعیت ایران اسلامی» و هماهنگ با آن است.٩- طبیعتاً به موازات تغییر در «زمان، شرایط، محیط و نیازها»، نظام جمهوری اسلامی هم در قالب فقه پویا، پویایی و نشاط درونی داشته و بصورتی مستمر روشهای اداره امور عمومی خود را با حفظ محتوای اسلامی، نوسازی کرده است. چراکه، در منطق نظام سازی اسلامی، روشها طریقیت داشته و ضرورتاً باید حسب زمان، شرایط، محیط و نیازها، و متناسب با آنها، جرح و تعدیل یا تغییر یابند.١٠- به رغم وجود چالشهای موجود، افق نظام مقدس جمهوری اسلامی، روشن و آیندۀ آن درخشان خواهد بود چرا که این نظام در ذات خود هماهنگ با فطرت انسان، متناسب با روح و آگاهی تاریخی ملت ایران و برخاسته از ارادۀ عمومی این ملت بزرگ بوده و ابزارهای لازم و منابع کافی برای جهش های بزرگ را در اختیار دارد. بدون تردید طی این مسیر استلزامات مهمی دارد که از آن جمله، اهتمام به حوزۀ اقتصاد با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و بالأخص عرصۀ کلیدی تولید و اشتغال است.سیام**6084**1449**تنظیم: امیر خان زاده*انتشار: امیر کاردان راد
انتهای پیام /*
نوشتن دیدگاه