کد خبر: 38062
منتشر شده در یکشنبه, 22 بهمن 1396 17:14
نقدی بر ۳ فیلم جشنواره فجر/ «جشن دلتنگی»؛ تشتت در روایتهای متعدد جشن دلتنگی/ پوریا آذربایجانیساخت فیلم اپیزودیک بر محور یک موضوع (این جا لابد موضوع روابط گسسته عاطفی و انسانی در اثر مراودات مجازی است) امری متداول است، به شرط آن که در ریتم و قالب هم این اپیزودیک بودن منطق و انسجام و پویایی خود را...
نقدی بر ۳ فیلم جشنواره فجر/ «جشن دلتنگی»؛ تشتت در روایتهای متعدد
جشن دلتنگی/ پوریا آذربایجانیساخت فیلم اپیزودیک بر محور یک موضوع (این جا
لابد موضوع روابط گسسته عاطفی و انسانی در اثر مراودات مجازی است) امری متداول
است، به شرط آن که در ریتم و قالب هم این اپیزودیک بودن منطق و انسجام و پویایی خود
را حفظ کند و در روایتهای متعدد خود درجا نزند و به تشتت نرسد. جشن دلتنگی این
شرط را چندان رعایت نکرده است.
هایلایت/ اصغر نعیمیوقتی موضوعی برای فیلم انتخاب شده است که با رویه
ها و هنجارهای حاکم موجود چندان جای مانور رویش نیست، نتیجه آن می شود که بعد از
روندی ایستا در میانه اثر (سوال و جواب تکراری مرد و زن داستان: پس کی می خواهیم
کاری کنیم؟ نمی دانم) ، فرجامش به پاستوریزه ترین شکل و پیش بینی پذیرترین قالب
رقم بخورد.
حذف فیزیکی یکی از اضلاع مربع، جواب رد ضلع دیگر،
و ادامه همنشینی دو ضلع دیگر.
ماهورا/ حمید زرگرنژادارجاع فیلم به یکی از وقایع واقعی روزهای نخست
جنگ ستودنی است، اما فیلم در ترسیم روابط بین شخصیت ها و موقعیت ها کم توان است و
هر چه پیش می رود این نقص در ترکیب با شعار و احساسات گرایی، بیش تر خود را می نمایاند.
منبع: کانال تلگرامی مهرزاد دانش
58243
نوشتن دیدگاه